Header Ads

Favoritlistor

Ibland får man lite bloggtorka, man kommer helt enkelt inte på fler saker man vill skriva om och hur man än funderar känns vardagslivet lite väl tomt att skriva om.

Då kan det vara dags att ta fram favoritlistorna!

Jag som gillar bloggdesign har ett antal favoritdesignbloggar jag gärna tipsar om. Om du har hundintresse kanske du har ett gäng träningssidor och videos du vill tipsa om eller om du gärna bakar tårtor kanske du har ett antal favoritbloggar med spännande recept och bilder.

Min poäng är att när du själv inte har så mycket att ge kan ditt nätverk bidra med så mycket mer. Skapa en tio i topp-lista eller berätta om dina favoritbloggar, berätta för dina besökare vart du själv surfar när du vill få inspiration!

Det här är mina favoritbloggar (fyra av fem är inte designinspirerande, bara Hongkiat hör till den kategorin, men jag vill dela med mig av mina favorit-läs-bloggar.)
  1. Fredrik Backman - humor, matglädje och familjeliv
  2. Meekatt - varje familjs äkta mamma - utan omskrivningar
  3. Clients from Hell - livet som freelancer är inte alltid så lätt
  4. Tjuvtittat - misstag fångat på bild
  5. Hongkiat - tips, idéer och läsvärda texter
Jag har ingen absolut favoritblogg, men de här fem (och många till) läser jag feeden från varje dag.

När du skriver din lista, berätta gärna varför du gillar en viss blogg, vad är det som fångar ditt intresse och varför skulle dina läsare vilja klicka på just den här länken?
 
Vem kan du tipsa dina läsare om?

2 comments:

-------------------------------
Lämna gärna en hälsning! Har du en bloggfråga är du välkommen att ställa den på vårt forum. På så vis kan fler svara alternativt få hjälp om de har samma problem. Tack!
Du hittar en länk till forumet högst upp till vänster här på Fixabloggen.
-------------------------------