Header Ads

Se det snöar...



Drygt 1 ½ månad kvar till jul och i stora delar av Sverige snöar det. Vill du matcha vädret på din blogg?

Med ett enkelt javascript kan du få ett vackert snöfall på din blogg så länge du vill.


Gå till din bloggs Layout-läge och välj att lägga till en Gadget i din Sidebar. Välj HTML/JavaScript.



I den här gadgetens ruta skriver du i följande kod:

<script src="https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/Snowstorm/20131208/snowstorm-min.js"></script>



Spara och stäng utan att fylla i någon titel.

Nu kan du njuta av ett vackert snöfall på din blogg!

5 comments:

  1. Tack för hjälpen! Jag har länge önskat snöfall - på bloggen! Men inte utanför fönstret. ;)

    ReplyDelete
  2. Äntligen snöar det på både blåbär och annat snadder :D

    ReplyDelete
  3. Glömde... hur får jag dit din bildlänk på min blogg? Klart jag vill sprida din sida.

    ReplyDelete
  4. Hejsan! Visst är det härligt med lite snöfall utan att snöskyffeln behövs ☺

    I min sidokolumn finns en liten kod (under en länka-bild) som går bra att lägga i en html-gadget var du vill i din blogg. Tack för hjälpen!

    ReplyDelete

-------------------------------
Lämna gärna en hälsning! Har du en bloggfråga är du välkommen att ställa den på vårt forum. På så vis kan fler svara alternativt få hjälp om de har samma problem. Tack!
Du hittar en länk till forumet högst upp till vänster här på Fixabloggen.
-------------------------------