Header Ads

Styrkan hos en kommentar

De allra flesta som driver en egen blogg uppskattar besök och kommentarer, det är ju en del av varför vi skriver så här öppet på internet. Vi vill bli sedda.

Vi använder besöksräknare, tittar på statistik och försöker ta reda på vart våra "inlänkar" finns (det återkommer jag med tips om hur du hittar).

Brukar vi inte få så många kommentarer normalt sett så blir vi glada och engagerar oss gärna i diskussioner även om små saker, men ju fler personer som kommenterar desto lättare är det att bli lite blasé. Det är lätt välja att bara svara på rena frågor eller enbart på kommentarer som står ut och kanske skulle kommentarsfältet se rätt lustigt ut om man svarade på varenda "Tack för inlägget" men kan man hitta en mellanvariant så kan man vinna både nya läsare och bloggvänner.

Titta igenom ditt kommentarsfält efter du skrivit nästa inlägg. Vilka har kommenterat något personligt, något de ser ut att ha tänkt igenom? Känner du att du skulle kunna lämna ett svar direkt på din blogg eller skulle ett svar kanske passa bättre på mottagarens egen blogg (där du kan locka nya läsare med ditt genomtänkta svar)?
Ibland uppstår en diskussion på din blogg och då passar ett svar bättre där, fler läsare kan uppskatta och delta, men ibland är ett personligt besök på en annan blogg ett bättre alternativ.

Varför inte ta steget ut och skriva ett par personliga kommentarer på några av dina besökares bloggar framöver - och lämna gärna en tillbakalänk till din blogg, vem vet vem av dess läsare som gillar dina tankar?

1 comment:

  1. Hej! Jag hat ett litet problem med min blogg, för jag kan inte blogga på min dator! Det står bara " Your HTML cannot be accepted: Tag is broken: 3"
    Jag vet inte vad jag ska göra åt det! Ska jag dumpa blogspot och starta en ny blogg eller kan jag fixa det på något sätt? Snälla svara♥

    ReplyDelete

-------------------------------
Lämna gärna en hälsning! Har du en bloggfråga är du välkommen att ställa den på vårt forum. På så vis kan fler svara alternativt få hjälp om de har samma problem. Tack!
Du hittar en länk till forumet högst upp till vänster här på Fixabloggen.
-------------------------------