Header Ads

Visa ett utvalt inlägg



Har du inlägg du är extra stolt över och vill att dina besökare ska se - även om det var ett tag sen du skrev det?

Då är Featured post (utvalt inlägg) gadgeten du vill använda.
Med den här gadgeten kan du välja att visa både rubrik, utdrag från din text och bild för dina läsare.

Så här gör du:

Gå till Layout och sen till din sidebar, eller vart du vill ha din gadget med det utvalda inlägget.




När du klickat på Lägg till Gadget väljer du Featured Post


Nu är det dags att välja vilket inlägg du vill visa!
Om du inte redan vet vilket du helst ska välja kan du bläddra bland dina etiketter och skrivna inlägg.

Först väljer du en titel på din gadget, här valde jag Utvalda inlägg.


Välj kategori och inlägg.
Sen väljer du vad du vill ska synas i din gadget i din sidokolumn.
Rubrik, text i inlägget, bild etc.


När du är nöjd klickar du på Spara!

Så här ser mitt utvalda inlägg ut:



3 comments:

  1. Detta var ju lite "mysigt" & intressant,Anneli ...
    Får testa & se hur det blir hos mig!

    ReplyDelete
  2. Hm...Har en liten följdfråga på detta ...
    Kan man ändra så inläggsrubriken inte blir i fetstil?

    Har ju inte det annars i min blogg & som du vet är jag petig ;)

    ReplyDelete
  3. Har sett att några använt detta =)

    ReplyDelete

-------------------------------
Lämna gärna en hälsning! Har du en bloggfråga är du välkommen att ställa den på vårt forum. På så vis kan fler svara alternativt få hjälp om de har samma problem. Tack!
Du hittar en länk till forumet högst upp till vänster här på Fixabloggen.
-------------------------------