Header Ads

Ta bort mellanrummet efter navbaren

Med Bloggers nya av-funktionen är det väldigt enkelt att ta bort navbaren. Men när man använder av-funktionen, så lämnar det ibland ett tomt mellanrum där navbaren förut låg. Men med en enkel liten kod-snutt kan man ta bort mellanrummet!

Gå till MallRedigera HTML och tryck ctrl+F. I sökrutan som kommer upp skriver du: /* Content

Klistra sedan in följande kod, alldeles under /* Content
----------------------------------------------- */
#navbar { height: 0px; }
Öka eller mindska siffran framför px utefter hur stort eller litet mellanrum du vill ha.
Klart!



4 comments:

  1. Ja,så bra att detta går att fixa :)
    Bra Inlägg!

    ReplyDelete
  2. Jag har funderat över det där med "navbar".

    Problemet är att jag fortfarande inte kommit på något svar på min egen fråga.

    Vad är navbaren för något?

    Hälsningar,
    baaartil
    http://baaartil.blogspot.se/

    ReplyDelete
  3. Baaartil: Ursäkta att jag var otydlig! Alldeles ovanför din header (titeln på bloggen)hittar du en liten meny/list med bl a bloggersymbolen, en sökruta, Dela, Rapportera otillåtenanvändning, nästa blogg osv. Det är navbaren.

    ReplyDelete
  4. Tack så mycket ! :)
    kolla gärna till min blogg, när du har tid
    http://rhodoshellas.blogspot.se/
    nybörjaren

    ReplyDelete

-------------------------------
Lämna gärna en hälsning! Har du en bloggfråga är du välkommen att ställa den på vårt forum. På så vis kan fler svara alternativt få hjälp om de har samma problem. Tack!
Du hittar en länk till forumet högst upp till vänster här på Fixabloggen.
-------------------------------