Header Ads

Ta bort möjligheten att kommentera på specifika inlägg

Ibland kan det finnas tillfällen då man skulle vilja kunna ta bort möjligheten att kommentera, men bara på vissa specifika inlägg. Eller så kanske man tycker att det inte ser så snyggt ut med ett kommentarsfält längst ner på en sida i bloggen. Som tur är, gå detta att fixa hur lätt som helst!


När du ska skriva inlägget, klicka på Alternativ och välj sedan Tillåt inte. Detta går även att göra på sidor och inlägg som redan är publicerade.
Vill du däremot ta bort möjligheten att kommentera på alla inlägg, gör du det via Inställningar, sedan Inlägg och kommentarer. Därefter väljer du Dölj, under Plats för kommentar.



Ett gästbloggsinlägg av Emelie Ekborg


Florist/bloggare/skribent/grafisk designer
Sedan 2 år tillbaka driver jag bloggen www.svenskablomsterbloggar.se där jag försöker sprida inspiration om min stora passion blommor.





3 comments:

  1. Förlåt om jag frågar dej om Gilla-knappen här, men jag har försökt göra som du sa i http://fixa-din.blogspot.se/2010/09/lagg-till-en-facebook-like-knapp.html. Jag kan inte se någon gilla-knapp fastän jag bara har ett inlägg framme.

    ReplyDelete
  2. Det är möjligt att de hunnit byta koder, det där inlägget skrev jag för två år sen. Jag har planer på en ny, uppdaterad FB-serie för bloggen framöver, men jag måste testa det själv först.

    ReplyDelete
  3. Ja,detta är användbart ibland :)

    ReplyDelete

-------------------------------
Lämna gärna en hälsning! Har du en bloggfråga är du välkommen att ställa den på vårt forum. På så vis kan fler svara alternativt få hjälp om de har samma problem. Tack!
Du hittar en länk till forumet högst upp till vänster här på Fixabloggen.
-------------------------------