Header Ads

Vidarebefordra din blogg till ny adress

Har du tröttnat på din gamla blogg och vill starta en ny, men ta med dig dina trogna bloggbesökare till din nya blogg?

Det löser du enkelt genom att lägga till en vidarebefordring i din gamla bloggs <head>tagg. Med denna kommer dina besökare automatiskt att förflyttas vidare till din nya blogg.


Gör så här:
Öppna din kodmall.


I kodmallen letar du rätt på <head>. Den taggen ligger ganska högt upp i mallen, nästan i början.
Under <head> lägger du in följande kod, byt ut "nyadress.blogspot.com" mot din nya bloggadress. Det fungerar förstås lika bra oavsett om det är en blogspot-adress eller inte.

<meta content='0; url=http://nyadress.blogspot.com/' http-equiv='refresh'/>


Content='0; står för den tid det ska ta innan vidarebefordringen sker i sekunder och om du vill kan du lägga in en fördröjning på kanske 5-10 sek. Det kan vara praktiskt om du skrivit ett meddelande på din gamla blogg som du vill att dina besökare ska hinna läsa innan de skickas vidare till din nya blogg.
Byt i såna fall ut nollan (0) mot det antal sekunder du vill ha fördröjningen.

14 comments:

  1. Hej, jag tänkte egentligen skapa en egen tråd men är inne via mobilen så hittar inte vad man gör det. Jag har ett stort problem, när man går in på
    Mim blogg adress: www.barabecca.com så kommer man in på någon helt annan hemsida. Det funkar inte för någon jag har frågat och jag förstår inte vad som har hänt. Det har varit så i 3 dagar nu och jag vet inte hur jag ska kunna ordna det eller hur det blev så. Hjälp mig! Maila mig på barabecca@live.se

    ReplyDelete
  2. Jättebra inlägg - tack!
    Kan man göra något liknande om man vill skicka besökaren till en ANNAN SIDA, på bloggen - alltså inte till an annan blogg?

    ReplyDelete
  3. Du kan länka adressen till vilken ny länk du vill! :-)

    ReplyDelete
  4. Bra inlägg som vanligt :D tänkte bara fråga dig om du vet om blogger har fixat så man kan ha inbäddad kommentarsfält? Jag tycker det är mycket bättre än pop-up fönstrena. Tack för en super duper bra blogg :D

    ReplyDelete
  5. Tack för snälla ord! :-)

    Jag har inte hört något på länge om att det ska vara problem att kommentera med inbäddade kommentarer så det ska nog fungera att byta nu.
    Kanske dags för mig att göra det här på Fixabloggen också, jag gillar inte heller popup'en ;-)

    ReplyDelete
  6. Okej.. =) Jag har ändrat på min the sims 3 blogg =)

    ReplyDelete
  7. Hej,
    går det att göra tvärtom?
    att vidarebefodra från ett domän namn till en ny eller till en vanlig adress?

    ReplyDelete
  8. Tack! Detta var PRECIS vad jag letat efter. Prima, nu kan jag äntligen strunta i att de inte hittar rätt!

    ReplyDelete
  9. Hej

    Jag har testat denna, men den funkar inte för mig. Jag har byt från http://darin-gloria.blogspot.com/ till http://darinnewz.blogspot.com/ Snälla hjälp!

    Tack på förhand
    /Gloria darin_newz@live.com

    ReplyDelete
  10. Hej igen

    Ville bara meddela om att jag testade koden igen, och det gick :)

    /Gloria darin_newz@live.com

    ReplyDelete
  11. Hej igen...provade detta med mallen till ny adress, fungerade däremot inte.
    //paradisetiskogen

    ReplyDelete

-------------------------------
Lämna gärna en hälsning! Har du en bloggfråga är du välkommen att ställa den på vårt forum. På så vis kan fler svara alternativt få hjälp om de har samma problem. Tack!
Du hittar en länk till forumet högst upp till vänster här på Fixabloggen.
-------------------------------