Header Ads

Rätt SEO för din blogg

När man har en blogg och skriver om allt man tänker på vill man självklart hitta nya läsare. Något alla pratar om är att få en bra sökmotor-ranking, om man skriver om viktiga saker vill man förstås att folk ska hitta det man skriver på den första eller åtminstone andra sidan av sökresultaten.

Hur hamnar man då där?

Blogger har lagt till en ny funktion i dina inställningar, Sökinställningar.
Här kan du välja Metataggar, (Beskriv din bloggs innehåll så att de som är intresserade av det du skriver hittar rätt) Omdirigeringar och Sökrobotinställningar.

En liten varning, ändra inte i inställningarna för Sökrobot och indexering om du inte vet vad du gör, inställningarna här är viktiga men gör du fel riskerar du att din blogg helt ignoreras av sökmotorerna och att du inte får några besökare alls.
Jag återkommer med ett inlägg med bra sökmotor-koder. Låt de här två rutorna vara tills dess om du inte hittar en riktigt bra tutorial  om vad du kan skriva och vad det innebär.

3 comments:

  1. På tal om robots, jag har skapat en robots.txt. där står det att man ska lägga till den i webbplatsens högsta katalog nivå, var är det någonstans fattar inte?

    ReplyDelete
  2. Jag har hittat till dig och hoppas att jag småningom ska kunna fixa min blogg som jag vill ha den. Idag, 2 april, har jag beskrivit de problem som jag upplever såååå stressande för jag inte förstår hur jag ska göra.
    min blogg http://majberggren.blogspot.com
    Du är mer än en "ängel" om du har något tips till mig.
    Jag är pensionär, -45 och bloggar för det är trevligt men tekniken är svår för mig/M

    ReplyDelete
  3. Hej!

    Eftersom man petar in allt manuellt i huvudet tänker man inte på det, man blir snart hemmablind på området.

    Det är en hel vetenskap om detta ämne så det är gott det blir lättare för oss användare.

    Tack blogger.

    ReplyDelete

-------------------------------
Lämna gärna en hälsning! Har du en bloggfråga är du välkommen att ställa den på vårt forum. På så vis kan fler svara alternativt få hjälp om de har samma problem. Tack!
Du hittar en länk till forumet högst upp till vänster här på Fixabloggen.
-------------------------------