Header Ads

Bloggar i din profil

När man klickar på en Blogspot'tares profil visar det Mina bloggar, Bloggar jag följer och Om mig. Det är en jättebra funktion, men har man diverse testbloggar vill man förstås inte visa upp dem för alla - de är ju just testbloggar. Du kan förstås också ha andra skäl att välja att dölja vissa bloggar i din profil!


Så här gör du för att dölja de bloggar du föredrar att inte ha i din offentliga lista:

Gå till din blogglista och klicka på pilen brevid din bloggprofils namn. Välj Blogger-profil.



Nu kommer du till den sida som visas för dina besökare - välj Redigera Profil.




Här kan du välja vilka bloggar du vill visa, klicka på länken Välj bloggar som ska visas.



Nu kryssar du i de bloggar du vill visa, avkryssa de andra! 
Spara!



Nu visas bara de bloggar du valt!


2 comments:

  1. Detta är bra,men...
    Om man klickar på min Profilbild i en annans blogg(en jag följer) så visas bloggar iallefall...
    De jag följer alltså,så de blir inte dolda ;)

    ReplyDelete
  2. Jag har en fråga
    Skulle du inte kunna tipsa om hur man kan lägga in egna ikoner till gilla på facebook, pinterest och twitter, så man kan göra egna små stilrena figurer? Under varje inlägg alltså
    (Om det inte går så kan jag kanske skicka 3 enkla svarta figurer som du kan visa med, så slipper vi alla ha blått och rött och blandat?)
    kram
    och tack för mycket hjälp

    ReplyDelete

-------------------------------
Lämna gärna en hälsning! Har du en bloggfråga är du välkommen att ställa den på vårt forum. På så vis kan fler svara alternativt få hjälp om de har samma problem. Tack!
Du hittar en länk till forumet högst upp till vänster här på Fixabloggen.
-------------------------------