Header Ads

Skapa en chattbox

Vill du ha en egen chattbox på din blogg?
En plats där du kan prata med dina besökare och där de enkelt kan lämna en hälsning?

Då kan en chatt från Cbox vara något för dig.

Du kan styla din chatt med de färger du vill och du bestämmer själv hur stor den ska vara. Vill du kan du till och med göra den lika bred som din inläggskolumn och lägga den på en egen sida, men enklast är att anpassa bredden efter din sidokolumn.

Börja med att skapa ett konto på Cbox.
Fyll i vilket användarnamn du vill ha, din emailadress och vart du kommer att lägga chattboxen.
Det spelar ingen roll vilken stil du väljer på boxen just nu, det kommer du strax att kunna ändra.



När du skapat ditt konto kan du logga in och börja styla och anpassa din chattbox.
Du kan välja mellan färdiga mallar eller helt designa efter din bloggs färger, välj själv.



Glöm inte att kika runt bland de övriga alternativen och länkarna, här hittar du mycket användbart, dock mest om du uppgraderar till pro.

Du kan t.ex. byta ut alla smileys mot dina egna, banna ovälkomna användare via deras ip-nummer och senare radera inlägg du inte vill ha kvar i chatten.

När du är klar klickar du på Publish för att hämta din kod.
Välj Blogger/Blogspot och kopiera sen koden.

I din blogg går du till Design och där väljer du att lägga till en HTML/Javascript-gadet.
Klistra in koden och skriv ev en rubrik. Spara!


Nu har du fått en egen chatt på din blogg!

Gå tillbaka till Cbox.ws för att sköta om din chatt, rensa bland gamla meddelanden och göra förändringar.

2 comments:

  1. Detta är en kul grej och jag "talar" i flera sådana med mina vänner,tyvärr inte skaffat mig en själv ännu ;)
    /Kram Kram

    ReplyDelete
  2. Hej, jag har kopierat koden och allt det där men när jag ska lägga till en gadget så står det bara att jag ska lägga in webbsidan som ska vara med på bloggen. Hur gör jag för att lägga till HTML/JavaScript??

    ReplyDelete

-------------------------------
Lämna gärna en hälsning! Har du en bloggfråga är du välkommen att ställa den på vårt forum. På så vis kan fler svara alternativt få hjälp om de har samma problem. Tack!
Du hittar en länk till forumet högst upp till vänster här på Fixabloggen.
-------------------------------