Header Ads

Läs mer-funktionen

Visste du att vår bloggerredigerare också har en inbyggd läs-mer-funktion?
Det är en praktiskt funktion om man ofta skriver längre inlägg eller har många bilder i ett inlägg. Du visar bara en kortare introduktion till din text på bloggens förstasida och för att kunna läsa resten av inlägget får besökaren klicka på Läs mer-länken. På så sett blir din förstasida mer överskådlig och ger ett renare intryck, det brukar se snyggt ut!

Precis som jag har här på Fixa-bloggen!


Du hittar den i ditt Skrivläge och ikonen ser ut som ett avrivet papper.
Skriv det du vill ha i din introduktion och klicka sedan på läs mer-ikonen. Det visas då en skiljelinje i ditt inlägg och du kan skriva det du vill visa efter länkklicket under linjen. Kommer du på mer du vill visa direkt på startsidan skriver du det bara ovanför linjen. Enkelt, eller hur!


I grundinställningen kommer det att visas orden "Läs mer »" Du vill kanske ändra det till något som passar just dig och din blogg bättre.  Då går du in på din bloggs Layoutläge och klickar på Redigera på Blogginlägg.


I rutan som kommer upp finns nu ett val, en rad där du själv kan skriva in vad du vill att det ska stå i dina inlägg. Fyll i din önskade text och spara.




3 comments:

  1. Nähä!?? Har jag missat...
    Tack för Info :)

    ReplyDelete
  2. aahh, va häftigt.. tur att det finns nån som får upp ögonen på en =) tack o bock

    ReplyDelete
  3. Hej god morgon Anneli!!
    Jag tror att jag tog fel, hmm menar du om jag sätter en länk se hela sida från min blogg "Parco d' Orleans" som trycka "Läs mer" och sen syns en annan länk tillhörde denna platsen url uppe title? jag har porva den ska jag skriva upp den url hela sida hos "jump-(link), menar du att den (link) som jag sätter in orleans park länk?? Jag kanske tog fel igår och det fanns inga vilken jag skratt.. Hoppas om du kunde skriva till mig från börjad hos Avancerat Css menar jag jag vet den men "(link)" menar du att min länk typ trycka hela sida ser uppe title???? Stor kram och tack du skrev till mig ja jag gillar vackra bilder som jag göra själv och vore kul visar hur ser ut hela lilla ön i Sicilien fast jag bor här 23 år gått, men mig själv svensk du vet!! Kram igen :D ☻ ♥

    ReplyDelete

-------------------------------
Lämna gärna en hälsning! Har du en bloggfråga är du välkommen att ställa den på vårt forum. På så vis kan fler svara alternativt få hjälp om de har samma problem. Tack!
Du hittar en länk till forumet högst upp till vänster här på Fixabloggen.
-------------------------------